Thursday, April 8, 2010

Bhai Oh Bhai!!!!!!

Actually aku nak cerita pasal warga bangladesh.. Since aku bekerja kat tempat baru ni beberapa perkara tentang mereka menarik perhatian aku. Selama ni pun (ditempat2 kerja aku yang lain) aku dah biasa kerja dengan diorang. Almaklumla keje dalam dunia manufacturing. Tapi kali ni aku memang direct dgn diorang. Kat tmpt baru ni, salah satu job description aku adalah untuk manage packing section (biasalah kalu keje dengan company yang berasal dari T####N ni, dia akan gunakan pekerja semaksimanya, nasibla.. beside aku, bos aku ngan store hand yang lain adalah bangladesh).

Hari2 yang aku lalui adalah sangat "AKU SANGAT TIDAK SUKA MODE" dekat tempat ni. Tapi honestly gelagat2 bangladesh ni mampu mencuit hati aku. Aku define dorang ni kategori manusia yang dilahirkan JIWANG, relationship adalah penting dalam hidup mereka. Dan sesuatu yang mengejutkan aku, bagi mereka duit bukanlah segala2nya. Cukup sekadar boleh hantar balik kampung dan meneruskan hidup disini.

Workstation aku sangat open, bangla2 tu selalu berkeliaran dekat situ. Aku selalu biarkan handbag yang berisi duit dan handphone dekat situ, kadang2 saje2 je aku letak duit lima puluh dekat tmpt yg open. Percaya atau tidak, xde sekupang pun duit aku hilang. Aku pun perasan x pernah dalam paper mereka2 ini terlibat jenayah rompakan.. Yang biasa kita dengar kes rogol!

Tapi yang aku paling tak larat tu perangai sensitip dan cepat sentap tu.. takleh tertinggi volume skit dah kecik hati, tapi kalau bagi muka, over pulok! Haha diorang ni pandai gak berbdi bahasa, walaupun gaji sikit tapi diorg rajin belanja air atau buah (sesuaila denga budget dorang tu), memang tak kedekut. Tapi kalau dorang dah offer jangan la menolak. Kalau kita tolak nanti diorg malu, mungkin jatuh maruah dorang. Ade sekali tu ade sorang bangla belanja air, aku tolah sebab aku x gemar sgt air bikarbonat ni, terus je bangla tu sound aku, "Kakak, ambik saja la, nanti u buang, kalau u tak ambik saya malu.." .. Satu keje lak aku nak membuangnya!

Cukup setakat ni dulu.. Silat gambar dibawah, itulah wajah terkini ANIS FARIHAH...



5 comments:

Hajjah Noraini @Nanie said...

Comey nyer Anis..

Jgn lupa dek, dia orang (bangla) nih takleh bagi muka, nanti ambil kesempatan pulak !

@e_da said...

wow cute la adik amerr.... lama tak tgk amir.. mesti dah beso jd abang ni kan...

.::WaNiE::. said...

comelllnyeeeeee berseri2 muke

kekekekek ala kire ko bahgia la keje situ sbb ada penghibur hati ..kekeke mesti ko ramai secret admirer tu kannn hahahha

CT Umaimah said...

nampaknya aku dh salah anggap la... sbb tu la cikgu aku kata, dont judge the book by its cover...

echah_syed said...

ola-olaa tomeinye dia ;)