Tuesday, July 7, 2009

Orang kampung aku tengah kayo!

Sekarang ni tengah musim potong padi wei.. memasing aku tengok sengih sajork. Almaklum le harga padi mahal. masak la lepas ni harga beras naik lagi. Sesape yang suka makan nasik tu baik belajar kurangkan sumber karbohidrat tu.
Aku teringat satu kisah berkisar musim potong padi. Tapi kejadian ni berlaku kat kampung kawan aku. Aku tak tau apasal ntah kawan aku yg sorang ni banyak tol gosip kat kampung. Sampai aku boleh kenal orang kampung dia mengalahkan aku kenal orang kampung aku sendiri.
Ada seorang pompuan ni dia berkehendakkan barang kemas dekat laki dia, siang malam memujuk kalah bebudak. Walhal anak ramai. Duit padi yang dapat tu pun setakat bleh makan je la. Tapi disebabkan tak tahan dengar bini merengek kalah budak umur 4 tahun, laki dia ni gigih gak la kuarkan duit yang termampu. Time tu duit RM1000.00 sekeping laku lagi. Yang laki ni pun bagi la kat bini tadi. Bini dia ni x pueh ati, sebab tak cukup ngan rege barang kemas yang dia nak. Nak dijadikan cite, tetiba bini dia koyakkan duit tadi. Apalagi laki dia tadi terus ceraikan ngan talak 3. Aku bila dengar citer tu aku ketawa dulu, sebab jarang dengar hehehe! Kalu aku jadik laki dia pun aku ceraikan jugak haha!

11 comments:

Tijah said...

kalu aku pun...kuangajaq punya ppuan..

azreen said...

tu namanya bini tak tahu bersyukur.....

@e_da said...

uishhh duit 100 kena koyak.. hampeh tul bini dia.. hihihi

en_me said...

mesti bini dia jeliterr.. kannns

echah_syed said...

masih ade ke pompuan kuno mcm gitu..??

lepas cerai laki dia peluk bantal ler pulokk..hiks :p

Marina Monroe said...

Panas betul suami dia, talak tiga? Pasangan yang kedua2 nya ikut hawa nafsu!

atty's said...

dua2 jenis tak sabau ..

Kujie said...

semlm kak jie lalu kg ko..lupe pula nk dptkn no tepon...kalo idak..dpt le cium baby

lada hijau said...

perut tengah lapar... duit lak kena koyak... tu yang x ingat dah urutan 1 2 3... terus dia lompat gi 3... camner la keadaan dua2 exlakibini tu yer?

IBU KUMBANG said...

Tijah - gimme 5
azreen - ikut ati la tu
eida - bukan 100 tp 1000
combi - dgr cite gla talak
auntie nani - betul tu.
kak ty - haha! seram rasanya
kak jie - nape x tanya elmely!
lada hijau - dia org x berapa senang lak tu!

.::WaNiE::. said...

hish hish hish seribu tu..aku beli yg zhulian punye pastu shopping len hahahaha