Monday, August 4, 2008

Ameer dah pandai cakap........


Di suatu petang, ketika ibu kumbang asyik melayan tenet, si kumbang mengacau ibunya membuat kerja.


"Ibu, esok ibu cubit Nabil ye."

"Kenapa Ibu cubit Nabil?" (Nabil ni kawan sepengasuh Ameer)

"Nabil dia cakap BABI"

"Hah.. Apa dia?"

"Ameer pun cakap BABI jugak..."


Auuwch... APA? Ameer dah pandai cakap BA ALIF BA YA...

Camne ni? dalam masa yang singkat aku terpaksa perah pale otak... tiba2 tingat kawan opis aku ajar "kalau budak cakap x elok, cuba pusing ayat jadi maksud yang elok".. Ok aku cuba sekarang..


"Ameer, bukan babi la.. Barbie Doll, macam yang kakak Tiha ngan kakak Bila selalu main tu.."

"Oooh.. Ameer cakap salah ye ibu.. Nabil pun cakap salah ye?"


hehehe berjaya taktik buat seketika.. Sok2 kene carik taktik lain lak...

10 comments:

marinahunny said...

bagusnya pendekatan ni...berkesan ye..

elmely said...

toy kumbang tu, sila credit pada elmely salwani rahmat ok!.alamak meme muka mcm hero filem tamil lah pulak.

viruspadu said...

pandai mama dia saiko

risau kan benda2 mcm ni

Akak said...

Salam...

Comelnya dia pakai spec hitam tu, model pun kalah, cubit pp kang..

ita.itu said...

kah.kah.kah..pandai ko ek..aku pun kena blaja nih..hehe

Mummy said...

clap! clap! pandai ko yang... budak2 skrg cepat ngikut.. pantang dengor benda baru je... haaa.. ngikut lah cepat..

Umi Mia said...

kikiki...dah terlambat nak guna pendekatan tu...Mia paling kuat cakap 'bodoh'...warning sebakul siap ngan denda bagai....nangis-nangis mintak ampun...

awatlah tak habaq awai2..kikikiki..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

comeinyer dia pakai spek itam, pendekatan yang bagus skalik

farina said...

k.emi bleh kencing ameer pasal siput babi lak...sejenis haiwan yg lembab lagi lambat dan bercangkerang....tp awas...xbleh dimakan...samelah mcm BA ALIF BA YA ;p

IBU KUMBANG said...

Marinahunny - hehe macam berkesan gak la..

Lmely - ye toy tu ko yang bagi..

VP - memang saya takut sgt dia cakap bende tu..

Akak - masa kecik comella, besar sok belum tau lagi..

Ita.itu - aku pun belajar ngan orang lain hehehe

Mummy - Clap2 tu patut kat fiza, kwn saya sebab dia yang ajar.. hehehe.. adi badik dia ramai..

Umi mia - sebab Ameer baru2 ni aje pandai cakap babi.. hehehe

Kak Ros - hehehe setakat ni berjaya la..

Farina - apa kata kalau auntie farina je yang kencing ameer... akak nak nengok skit