Wednesday, August 20, 2008

Bobo Ameer, Boo Ayah

Sebenarnya aku kurang percaya tabiat kita masa mengandung mempengaruhi anak bila dah lahir nanti. Masa aku tengah pegnen Ameer aku ni ada tabiat pelik skit la... Aku suka sangat suka cium baju, kain, tuala dan selimut yang asben aku dah pakai... Walhal aku ni bukan le kemaruk sgt ngan asben aku ni.. light2 je.. Tapi time mengandung tu memang tetiba AURA asben aku ni kuat gila macam aura Mawi masa AF3.. (apa kena mengena laki aku ngan Mawi?)..

Sekali tu bila ini budak sudah besar, aku dok pasan satu perangai dia, sejibik macam pangai aku time pegnen.. DIA SUKA SELIMUT YANG AYAH DIA DAH PAKAI.. atau dengan bahasa Ameer "AMEER NAK BOBO (selimut) AYAH".

Katakanla aku basuh selimut dia yang dia tengah guna. PAstu aku lipat elok2 kat bantal, harap2 dia tak pasan la.. bila diambik tu, dia pegang2 dan hidu sikit2.. pastu dia marah aku "Ibu basuh bobo Ameer, Ameer tak nak, tak de bau ayah, Ameer nak bobo Ayah".

Jadi selimut yang ayah dia dah pakai tu, bagi kat Ameer, Ayah pakaila selimut Ameer yang dah basuh. Tapi yang aku peliknya selimut aku dia tak minat.. Hwawawa.. tak best ke aku ni..

Ameer tido nyenyak dengan bobo ayahnya, ditemani oleh dinasour2nya dengan alasan "Ala ibu, dinasour nak tidor ngan Ameer, Sian dia". tak logik punya alasan.. Aku akan naik ijo bila haiwan ternakan dia ni terkena badan, sakit nak mampus..

12 comments:

Kujie said...

sama le tu dgn cik intan...

asik2 nk abah dia..
gaduh sikit cal abah
leh pula berselimut dgn kain pelikat abah kalo si abah tu out station

IBU KUMBANG said...

hah... ni apa yang akak dah masa pegnen ni? mesti feeling sesangat dengan cik ABE..

wanie said...

hihihihi ye ape kah faktor dia xnak kat slimut ibu dia

IBU KUMBANG said...

NI yang tengah menjadi persoalan di hati... huwahhh...

Suzi said...

anak bapak tu...

ita.itu said...

kah.kah.kah..mcm tu perangai pun ada kan..lawak la ko anak branak..haha

julietchun said...

Nsb baik nak selimut abah,kalo nak benda lain yg tak sepatutnya tak ke naya :D :D nx time pegnen carik benda kain yg bes skit la utk cium,nasi beriyani ke,KFC ke.

marinahunny said...

hahahaha...sian kat dinosour tu..dia nk tmpg tdo jg...muahahaha

echah_syed said...

tu la ko terbalik..besa anak pompuan yg close ngn abah.. :)

precious setiap kali nak minta duit mesti dia bodek "emcem laa abah arini" hohoho bijak2 :p

IBU KUMBANG said...

Suzi - tu yang buat ayah dia sengih2 tu..

ita.itu - hehe menceriakan hidupku...

Julietchun - wahhhh... kalu ari nak KFC ke nasi beriyani, pokai la.. lagi satu harus badn ku jadi tong drum..

Marinahunny - sebenarnya sian ngan ibu ni, tido mcm x tido je.

Combi - wah... satu galakkan beranak lagi ni, nak dapatkan anak pompuan lak.

farina said...

hehehe...camne slimut bleh jadi bobo ni...ade perkaitan dgn dinosaur ke? hehehe

IBU KUMBANG said...

alah... bila nak tido kak emi selalu cakap camni, Ameer jom bom bom, so semua bende berkaitan denagan tido semua dia panggil bobo.. hehe