Friday, August 1, 2008

Milik siapakah "GADIS" ini?

Lokasi : Pasar malam Seksyen 26, Shah Alam
Tarikh : 31 Julai 2008
Masa : 6.30 ptg
Note : N3 ini agak serius, diharap kawan semua dapat menghayati dan memberi pendapat untuk dikongsi bersama

Wahai kawan-kawan yang dihormati mari kita renungkan gambar dibawah untuk sejenak. Apakah yang anda dapat lihat?

Ya, Seorang perempuan tua (lebih tepat lagi uzur) yang sedang meminta sedekah ditengah-tengah kesibukan pasar malam. Diwajahnya tergambar kesakitan yang amat sangat. Sambil mulut terkumat-kamit. Dalam hati aku tertanya siapakah manusia jahanam yang sanggup menjadikan perempuan tua uzur ini meminta sedekah. Tidak mungkin atas kerelaan sendiri.

Aku beranikan diri mengambil gambar tua ini. Aku mengaku ada sedikit takut, kerana percaya ada seseorang yang sedang memerhati ibu tua ini. Kaki aku melangkah tapi mata aku tidak lepas memandang si perempuan uzur itu. Berhenti digerai nasi ayam tidak jauh dari si perempuan tua itu.

"Kak, pilih nak beli apa?"
"Emmm" mata aku tak lepas memandang.
"Tengok apa kak?"
"Oh.. tu tengok makcik tu, kesian tengok dia."
"Makcik tu anak perempuan dia yang letak dia kat situ."
"Betul ke ni?"
"Betul kak, hari tu dekat pasar malam seksyen 6, dipukulnya makcik ni"
"Kenapa dia nak pukul makcik tu?"

"Saya rasa dia nak mintak duit kot.." Abang nasi ayam tu membuat andaian yang pada saya logik. Kami sama-sama memandang makcik tu, ada beberapa orang menghulurkan sedekah. Aku pasti ada orang lain yang tersenyum melihat duit yang sedang dihulurkan itu. Aku seperti ingin menjerit "tolong... jangan korang bagi duit tu kat makcik tu, bukan dia yang dapat, semua tu binatang bertopeng manusia yang dapat.."
"Saya biarlah susah macam ni meniaga kat pasar malam, nak suruh mak saya mintak sedekah tidak sama sekali." Abang nasi ayam itu meluakan pendapatnya.

Siap membeli nasi ayam, saya berlalu dengan hati yang sebal.

Amaran : Kata-kata kesat dibawah, ditujukan kepada anak perempuan si perempuan uzur. Sila jangan baca sekiranya anda tidak selesa.

Eh! pompuan ko ada pantatkan? pegila menyundal. Apasal ko nak suruh mak ko mengemis. Bagi aku ko la manusia hanjeng dalam dunia ni. Aku tak heran kalau orang nak melacur ke, jadi perompak ke, ko tau tak! tapi orang macam ko ni memang lahanat dunia akhirat.. Aku harap sangat nak tengok muka ko.. hidup ko macam mana.. aku nak tengok balasan tuhan kat ko.. kalau ko rasa boleh senang dengan cara ni ko silap.. aku dan beberapa orang yang tengok mak ko mengemis, pembaca-pembaca blog ni mendoakan semoga tuhan laknat hidup ko... mampus lagi baik.. anjing dengan babi lagi elok dari ko... perempuan jahanam!!!

16 comments:

Tie said...

Salam kenal.. eh.. tak sangka ada org sanggup buat gitu pd ibunya.. Kalau tie ada kat situ rasa nak kidnap ibu tu , nak hantar kat rumah kebajikan lagi elok dan selesa.. Pastu buat report polis kerana dera ibu sendiri.. Kesian yek..

CIKGU PANJI said...

terdesak mcmana sekalipun,tidak menghalalkan kita menjadikan ibu sebagai hamba untuk kesenangan diri sendiri.dahsyatnya manusia bila nafsu menguasai diri dan akal tidak berfungsi dengan selayaknya.

ita.itu said...

mcm sial je perangai..smpi hati kan dia buat mcm nih..kalo jumpa sula je mukanye skali

K.Jah said...

lenkali kalu ko jumpa anak mcik tu kan....ko hentak dia sampai pecah tempurung kepala tau!!!

Umi Mia said...

astaga...apa ker teruk sangat manusia, buat cam tu kat mak sendiri..pompuan lak tu...budus bahulu betullah....

julietchun said...

Salam,
Tak sangka anak pompuan yang buat keje ni,takde hati perut langsung,neraka jahanamlah tempatnya nanti.

Alexi said...

Jp ekk(!@#$%#^$^%)
Kata2 di atas diBANNkan kerana mengandungi usur2 yg kurang selesa utk dibaca..

"Barangsiapa yg melukai hati ibubapa mereka,nescaya azab Allah yg amat pedih,pasti akan menimpa beliau

Hidup dlm kesusahan laa....moga2 makcik 2 sntiasa dilindungi olehNYA

nikillas said...

wah...
perenggan akhir itu sungguh emo sekali..
sabo.. sabo.. bawa bertendang..
huhuhuhu..

IBU KUMBANG said...

tie - time kasih datang melawat... betul rumah org tua lagi bagus...

CP - Saya tak tau mcm mana diorg ni terfikir nak buat macam tu..agak musykil.

ita.itu - Atas lg drpd sial tu...

KJ - ko tolong aku la.. buat sorg mana larat

Umi mia - Bahalul.... tolol.. aku rasa macm dh xde words yg sesuai.. memang taraf maharaja punya jhtla

julietchun - hehe x dpt nak bayngkan muka dia, ada ke mcm kita atau ada special feature..

Alexis - apasal banned, sebut je la...waaaa.. xde geng..

nikillas - hehehe.. mmg emo, sbb mcm2 terbayang je muka makcik tu..

Mummy said...
This comment has been removed by the author.
Mummy said...

yang.. meh kita pakat tunggu anak peminta sedekah ni nak tak? lepas tu kita tampo dia sorang seliang.. dah dekat dah ngan umah mummy tu yang... sakit hati gak mummy kalau tahu anak perempuan dia yang buat cam gitu.... cam sial je punya anak!

echah_syed said...

buat repot kat jbtn kebajikan..ok tak?

kasi tmpt n time suh dorang dtg tgk..

combi rase bole tu..

dillahkaff said...

mmg la tak bagus tapi kita kena banyak istighfar klau tngok kejadian camni...jadikan panduan n pngajaran...ish, k emy ni, laser ek...control cik salmah...kang budak2 dengar tak bagus...eheheheheh...

farina said...

syurga di bwh telapak kaki ibu...

IBU KUMBANG said...

mummy - kita lempang dia kang kita lak kena.. rasa mcm nk panggil kebajikan masyarakat je.. hehe.. tapi kalau dpt lemp dia best gak..

Combi - saya pun ade terfikir tu..

Dila - ko jgn baca kuat2 nanti budak dalam perut dengar

Farina - ye betul sesangat..

am said...

aiyo.. akak banyak campur dengan ponen2 ker... ayat pondan sesangat dibagikan... klusst akak ni..