Sunday, July 27, 2008

Mencari khazanah alam

Semalam cik abang pegi memancing kat JERAM, aku sebagai seorang isteri yang MITHALI ni pegi mengantarkan pepagi buta.. yg penting aku x sempat mandi.. acccemmmm!!!.. sikumbang pun x mandi gaks... hehehe..
Cik abang saya ni memang kaki pancing.. Aku menggalakkan pun tidak, melarang pun tidak.. suka hati hang la.. Asalkan jangan suruh aku sediakan semua peralatan sebelum memancing.. pastu balik jangan suruh aku mengemaskan bende2 tu..
Tapikan kekadang cukup susah hati kalu dia balik bawak ikan banyak.. hehe.. sebab mana aku nak simpan, peti ais aku kecik..huhu.. alamat sedekah kat org lerr.. satu lagi sebab, terpaksa aku memasak.. yang pasti sebelum tu kena siang.. hehe itu yang aku paling alergik nak buat.. hahaha.. Aku suka jer kalu dia bwk balik batang pancing jerrr..


Ameer ngah nengok anak ikan
Ameer ngan mahluk asing a.k.a ayah dia

Dua beranak yang belum mandi lagik..


Ameer excited nengok belacak.. hehehe


Ketibaan para nelayan..

Aku nak carik muka yang burok2 la nak tempek kt muka dia (laki aku) ni... eksyen x nak muka tempek kat blog aku.. siap ko..



Hasil tangkapan


Sesi pembahagian khazanah laut... (kebanyakkannya ikan gelama)
Nasib baik aku terus balik kampung, jadi hasil tangkapan tu tadi ble pass2 kat org tua kat kmpg ni...hehehe



10 comments:

K.Jah said...

waa..kat mana nih?? cam muara je? laki kite same hobi eh?? aku pun stress kalu kena siang ikan. tu sbb salu pass je kat mak aku tu. saja nak larikan dirik!

hOtMaMa said...

kaki pancing rupanyer laki ko...haaa..elok la tu.. senang nak makan ikan segar..hiks!

wah...nih kategori pemancing laut dlm ke hapa nih... ingat kan memula tadi pemancing kolam sajork..hahaha..!

weiii..motippp ko tukar muka laki ko jadik mcm alien tu naper..harhar.. badan manusia muka kartun..sabar jerk la!

dillahkaff said...

ish...best gak...tkenang zaman pi mancing ngan mai kat pd...tengah2 laut follow nelayan...best tapi dsebabkan minat tak mendalam, susah nak hayati....heheheeh

IBU KUMBANG said...

KJ - Ni kat jeram kuala selangor.. kat sana memeang pot.. ya ampun kalu dapat ikan besan best sikit ni ikan kecik2.. hehe

Hotmama - SEmua dia pancing, tepi sawah pun dia pancing... perempuan? aku kurang pasti hahaha.. atas permintaan tuan punya badan xnak gambar masuk blog hehe.. macamla org kenamaan hehe

Dila - memori ko ngan mai tu xleh masuk crita tu pegi buat assignment!

ita.itu said...

haha..apa perasaan anda jd wife pd kaki pancing..suka ke x...ke ko pun sama kaki pancing..hehe

farina said...

org slalu pancing kat pasar jer...tp best gak skali skala naik bot p mancing

abanglong said...

abglong tak minat memancing. takmo cuba kot kot terus takmo balik. hehe.

IBU KUMBANG said...

ITA.itu - hehehe aku tak minat memancing ni.. lantak dia la nak buat apa.. asal jangan nyusahkan aku sudah.. hehehe

Farina - akak pun slalu mancing kat pasar.. hehehe..

Abglong - takmo balik tu, kalu jumpa ikan duyung.. hehehe..

princessQ said...

tak baik ko....tempek muka laki ko dgn alien......kan encemmmmmm...he3

IBU KUMBANG said...

princessQ - aku rasa gambar cartoon tu lagik encem dari orgnya.. hehe